Over de helft alweer - Reisverslag uit Cornville, Verenigde Staten van Jordy Rouwenhorst - WaarBenJij.nu Over de helft alweer - Reisverslag uit Cornville, Verenigde Staten van Jordy Rouwenhorst - WaarBenJij.nu

Over de helft alweer

Door: Jordy

Blijf op de hoogte en volg Jordy

04 Februari 2017 | Verenigde Staten, Cornville

Hey mensen!

Sorry dat ik zolang niets op mijn blog heb geschreven... Heel wat sneeuw en een nieuwe president verder dacht ik dat het wel weer eens tijd was voor een update!
Ik woon nu al weer meer dan 5 maanden in het prachtige Maine, over de helft alweer :0
Ik leef nog steeds en heb het erg naar mijn zin in mijn lovely Amerikaanse familie!
Aan het begin van het jaar dacht ik: 10 maanden dat is wel heeeel erg lang, maar het voelt alsof ik 2 keer met mijn ogen heb geknipperd en al over de helft ben... Ik ben nu helemaal gewend aan alles hier, het communiceren in het Engels is nooit echt een probleem geweest, nu denk en droom ik zelfs in het Engels. Heel soms heb ik wel heimwee, vooral na de eerste 3 maanden had ik het soms wel moeilijk als ik alleen was, maar als ik mezelf bezig houd en met af en toe een knuffel van mijn hostmom gaat het hartstikke goed! Sport houd me zoals altijd lekker veel bezig. Als winter sport speel ik Unified Basketball, dit is basketbal met een mix van onze 'Athletes', kinderen met een verstandelijke beperking en 'helpers'. Op de court spelen altijd 3 athletes en 2 helpers. We trainen elke morgen om 7:45 voor school, Jason brengt me naar de school op zijn weg naar werk, dit betekent dat we om 6:45 vertrekken ;(. Elke morgen sta ik dus iets na zessen op. Mensen die mij kennen weten dat slapen 1 van mijn grootste hobby's is en dat ik er ook best goed in ben, maar het is het hartstikke waard! De kinderen genieten er heel erg van en hun plezier is geweldig om te zien. Er lopen een paar hele bijzondere kinderen bij en we hebben samen ongelooflijk veel lol! We hebben al twee wedstrijden gehad, de eerste speelden we thuis en wonnen we, vorige week speelden we uit en verloren we met 1 punt verschil... maar beide games waren een groot succes. Deze week spelen we 2 keer thuis en ik kijk er heel erg naar uit. Na school brengt een vriend me thuis of moet ik met de schoolbus... Van de schoolbus ben ik niet echt een fan, want de meeste kinderen daarin zijn heel goed in veel geluid maken en laat ik het maar zo zeggen, ze douchen denk ik niet elke dag... Als Paula geen vergadering of zoiets heeft hoef ik alleen met de bus naar de school waar zij werkt en anders moet ik met een andere bus verder naar huis. Soms ga ik naar school naar een vriend, vaak Aidan, de buurjongen, hij is 1 van mijn beste vrienden hier en het is dus mooi dat hij vlakbij woont. Met hem ga ik dan meestal gewichtheffen of snowmobielen in het bos of in een veld, super gaaf! Ook ben ik met hem en zijn gezin wezen ijsvissen op een meer. Gat in het ijs boren, val uitzetten en wachten tot je beet hebt, klinkt saai, maar het was een zeer leuke dag. Als ik nergens heen ga wandel ik met Paula en Jason in ons bos met de honden, als de zon onder gaat tijdens ons de wandeling hebben we een prachtig zicht!
Op zaterdagen chill ik met vrienden, gaan we naar een basketbal wedstrijd of kijken we met zijn allen een film of doen iets anders leuks als een familie. Vorige week zaterdag gingen we met een groep van exchange students naar een ijshockey game! Wat een gave en ruige sport is dat zeg, soms leek het meer op een kickboks wedstrijd op schaatsen! Met de exchange students kan ik goed opschieten en we willen snel iets anders leuks gaan doen.
Morgen is de Super Bowl, de finale van de play offs van het American Football season. Vanaf het begin ben ik al een fan van de Falcons (ooit een documentaire over ze gezien) en jawel jawel jawel... ze hebben dit jaar voor de 2e keer in hun geschiedenis de Super Bowl gehaald! We spelen tegen.... de New England Patriots! Het populairste team hier in Maine en het team van mijn hostfamily. Paula zegt dat ik maar een week op straat moet leven als de Falcons winnen, geen probleem want het wordt niet kouder dan -17 graden deze week. Ik heb hier geleerd dat Nederlanders een stelletje mietjes zijn als het om winter gaat: als ik terugben zal ik nooit meer zeggen dat het koud is haha, -5 is niks mensen... -25 dat is koud... en dan is het hier nog een 'warme' winter tot nu toe, deze maand wordt het pas 'echt koud' volgens de mensen hier.. Een voordeel van de kou en de sneeuw is dat we bij veel sneeuwval en slechte wegen sneeuwdagen kunnen hebben :) tot nu toe mochten we al drie dagen thuus blijven door het weer :). Op zondag gaan we soms naar de kerk en kijk of luister ik naar mijn geliefde Feyenoord, daar kan ik dit seizoen natuurlijk heel erg van genieten! Aan alle Ajacieden die dit lezen: sterkte de rest van dit seizoen, ik als geen ander weet hoe het is als je cluppie de titel niet haalt ;) maar oh wat is het heerlijk dat we dit jaar tot nu toe de beste zijn in plaats van een arrogant clubje of wat Brabanders.
Ook is het 1x per 2 weken Skype tijd voor de familie Rouwenhorst. Over 2 of 3 maanden zie ik Papa, Mama en Ruben weer als ze hier op bezoek komen, ik kan niet wachten om hen mijn Amerikaanse leven in Maine te laten zien en bij ze te zijn.

Zo dat was het bijna weer voor deze keer, ik wil oprecht vaker blogs schrijven als jullie dat leuk vinden! Nu ga ik met Malia de film How To Train A Dragon kijken, want ze heeft een bearded dragon voor kerst gekregen waar ze heeeel gek op is haha. We worden steeds closer en hebben nu best veel lol samen :). Volgend weekend ga ik trouwens lekker skien met een vriend, daar kijk ik super naar uit!

Ik zie jullie over iets minder dan 5 maanden al weer, iets waar ik soms heeeel erg naar uitkijk, weer lekker bij mijn familie zijn en pilsjes drinken met de jongens, ik mis pils.....
Tot dan ga ik nog lekker heel erg genieten van alles wat ik doe hier en van mijn geweldige hostfamily!

Greotjes Jordy

  • 04 Februari 2017 - 21:33

    Sandra Harmsen:

    Wat ontzettend leuk om iets van je te lezen.
    Super dat je zo geniet!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jordy

Actief sinds 15 Aug. 2016
Verslag gelezen: 1665
Totaal aantal bezoekers 7258

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2016 - 28 Juni 2017

Uitwisseling VS

Landen bezocht: